Dr. Krautz 1

2010.08.29. 14:38

A professzor alkalmazásával kapcsolatosan felmerülő leggyakoribb kételyek forrása az volt, hogy közel húsz éve nem publikált semmit. Ennél is furcsább volt azonban az őt évek óta körüllengő hiány,  a cselekvés hiánya, a mozdulatok hiánya. Úgy vélem, egyfajta vegetáció volt ez, bár meglehet, tévedek. Akárhogy is, bizonyára elszokott már a tanítástól- gondolták- csakúgy, mint mindenféle szellemi tevékenységtől.

Pontosan húsz éve adták ki leghíresebb könyvét, az Epilepszis Konstellációit, melynek kapcsán egy interpretációs kurzussorozatra kérte fel őt egyetemünk. Be kell vallanom, én mindvégig ellene voltam eme kezdeményezésnek. Nem tudom biztosan, hogy magamat féltettem-e, vagy az engem körülvevő faunát, mégis rettegtem attól a kezdeményezéstől, hogy elém áll és elmondja mit gondol, nem érez, gondol. Nekem akkorra már a soknál több volt az ami van, az elég, nem szerettem volna újabb bonyodalmakat, sem pedig ismételni magam számára az elmúlt feladatok szenvedéssel és nehézségekkel teli időszakát. Úgy érzem féltem tőle. Mármint nem én, hanem a tudatos, a következményeket kiszámítani képes része mindenségemnek. Az ilyesmi butaságokra pedig illik hallgatni.

Dr. Krautz megfélemlített közelgő jelenlétével a másik oldalról pedig Susan szorongatott,elhatározást és terveket várva, döntéseket, melyek megmerevítették volna kettősünket az időben, a mozdulatlan örökkévalóságban, mely ellen akkoriban Krautz annyira tiltakozott. Lehetetlen volt számomra a kifeszített képre vetni pillantásom, a jövőm lenyomatára, a bizonyosságokra, az égre mint szemfedőmre.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kiserletiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr642256435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása